23.10.2015

Kroatia

Lupasin muutama postaus sitten kertoa syysloma matkastamme Kroatian Dubrovnikiin.
Postaus tuli vähän myöhässä, sillä minulla oli tällä viikolla 2 isoa koetta sekä äidinkielen kirjaesitelmä! Mutta tässä se sitten on♥

Lentomme lähti 10.10 kello 10.15 ja olimme perillä Dubrovnikin lentokentällä klo 13.00.
Taksimme odotti meitä ja ajoimme hotelliimme Valamar Clubiin. Heti hotelliin päästyämme saimme sellaiset rannekkeet, joilla olimme oikeutettu all inclusive ruokailuun. Menimmekin sitten suoraan lounaalle, meillä oli jäätävä nälkä siinä vaiheessa!

Kroatiassa on lokakuun puolivälissä loppukesä/syksyn alku. Lämpötila oli meidän loman aikana 20-22 astetta. Luonto oli edelleen vihreää ja vehreää ja paikkapaikoin saattoi löytää ihania kukkaistutuksia täydessä loistossa.

Aurinkoiset päivät vietimme altaalla, kävellen hotellin ympäristössä sekä tottakai vieraillen
Dubrovnikin vanhassa kaupungissa. Kävelimme vanhaa kaupunkia ympäröivän muurin ympäri. Näkymät olivat korkeimmilla kohdilla todella huikeat niin kaupunkiin kuin merelle! Vierailimme myös vanhan kaupungin aivan vieressä olevassa linnakkeessa.

Ja jokaikisessä välissä me söimme, tuntui että ruoka-aika on koko ajan! Oli pääruokia ja jälkiruokia, juomia jne.. Joka päivä useaa eri lihaa, kalaa, pastaa, perunaa, salaatteja, pitsaa, ja jälkiruuaksi vanukkaita, suunnilleen viittä eri kakkua/torttua. 7 päivän jälkeen huomasin, että ruokiin alkoi jo turtua eikä enää viimeisinä päivinä tullut otettua niin isoa annosta kuin ensimmäisinä päivinä. Paitsi pannaria suklaalevitteellä oli pakko ottaa joka päivä :)

Harmittavasti lomamme aikana satoi neljänä päivänä seitsemästä, joten oleilimme paljon vain hotellilla pelaten korttia, lukemalla tai uiden altailla lämpimässä tihkusateessa. Eikä pieni sade haitannut tenniksen ja minigolfin pelaustakaan. Hotellilla oli myös kori- ja jalkapallokenttä sekä beachvolleykenttä, mutta niitä lajeja emme kokeilleet, sillä sateen vuoksi ne olivat erittäin märkiä:|

Oli tosi mahtava loma, sää olisi vain voinut olla parempi:(
 Nyt odottamaan innolla seuraavaa matkaa ♥

1. Laita lisää matkakuvia :)

1. Moi!
      Julkaisen huomenna oman postauksen Kroatiasta otetuista kuvista!:*